Het belang van professionele fotografie in je marketingstrategie

In de wereld van online marketing kun je professionele fotografie van jouw bedrijf niet overslaan. Bedrijfsfotografie is meer dan een paar mooie foto's - het is een manier om het verhaal van jouw bedrijf te vertellen. Authentieke, professioneel vastgelegde beelden van je bedrijf, je team en je producten versterken je merkidentiteit en onderscheiden je van de concurrentie. Bedrijfsfotografie is een krachtige tool die abijdraagt aan een sterke marketingstrategie.

Case studies en voorbeelden

Een analyse van mediabureau Buzzsumo (van meer dan een miljoen blogposts) toont aan dat blogposts die elke 75-100 woorden een afbeelding hadden, meer gedeeld worden dan die met minder afbeeldingen. Op sociale media trekken posts met afbeeldingen meer dan dubbel zoveel betrokkenheid als posts zonder beeldmateriaal.

Verschillende onderzoeken tonen ook aan dat mensen 80% onthouden van wat ze zien, en voor 20% van wat ze lezen. Goede afbeeldingen zorgen voor een hogere conversie. Voor e-commerce is dit misschien nog wel het belangrijkst. Volgens onderzoek van conversieoptimaliserings platform Justuno vindt 93% van de consumenten goed uitziende productfoto's doorslaggevend zijn in hun aankoopbeslissing. Daarnaast heeft 62% van de consumenten ook aangegeven dat het zien van door gebruikers gegenereerde inhoud of klantenfoto's hun aankoopbeslissingen aanzienlijk beïnvloedt. Dit is een van de redenen waarom UGC content creatie steeds populairder wordt.

En hoewel de techniek van smartphones echt wel steeds beter wordt, garandeer je met professionele apparatuur goede belichting, hoogwaardige kwaliteit en consistentie in je bedrijfsfotografie. Met professionele fotografie straal je meer betrouwbaarheid en kwaliteit uit.

En ja, dat merkt jouw doelgroep écht wel op.